Osób online 1526

Sprawozdanie finansowe Liverpoolu za rok 2023


Liverpool FC złożył roczne sprawozdanie finansowe za sezon 2022–23, w którym klub osiągnął rekordowe przychody z działalności komercyjnej.

Podsumowanie okresu, za który zostało złożone sprawozdzanie:

Przychody z mediów spadły o 19 mln funtów do 242 mln funtów.

Przychody z dni meczowych spadły o 7 mln funtów do 80 mln funtów.

Przychody komercyjne wzrosły o 25 mln funtów do 272 mln funtów.

Koszty administracyjne wzrosły o 17 mln funtów do 562 mln funtów.

Całkowite przychody pozostały na niezmienionym poziomie 594 mln funtów.

Strata przed opodatkowaniem wyniosła 9 milionów funtów.

W okresie sprawozdawczym kończącym się 31 maja 2023 r. przychody komercyjne wzrosły o 25 mln funtów, stając się największym źródłem przychodów z trzech głównych strumieni dochodów klubu.

Wzrost przychodów komercyjnych zrównoważył spadek zarówno w obszarze mediów, jak i w obszarach związanych z dniami meczowymi, co spowodowało, że całkowite przychody za ten okres pozostały takie same jak w roku poprzednim i wyniosły 594 mln funtów.

Sukces komercyjny został osiągnięty dzięki silnemu rozwojowi partnerstw i niezwykle udanym tournee przedsezonowym, podczas którego The Reds rozgrywali mecze w Tajlandii i Singapurze. Działalność detaliczna LFC również odnotowała rekordowy rok pod względem przychodów, otwierając siedem nowych sklepów w Azji i notując ponad 350 000 pobrań nowej aplikacji LFC Store, która jest pierwszą tego rodzaju w branży piłkarskiej. Był to także rekordowy rok pod względem liczby odwiedzin we wszystkich sklepach LFC klubu na całym świecie, osiągając najwyższą liczbę 2,5 miliona klientów, co obejmuje ponad 10 000 klientów w każdym dniu meczowym na Anfield.

Od tego okresu sprawozdawczego działalność komercyjna nadal się rozwija, dzięki wprowadzeniu na rynek w tym sezonie popularnych koszulek wyprodukowanych przez Nike i podpisaniu kontraktu z czterema niezrównanymi wiodącymi partnerami: Peloton, UPS, Orion Innovation i Google Pixel. To już czwarty sezon z rzędu, w którym Liverpool został potwierdzony jako najsilniejsza marka w Premier League z oceną siły marki AAA+.

Spadek przychodów mediów wynika głównie z zakończenia przygody z Ligą Mistrzów na etapie 1/8 finału w zeszłym sezonie, podczas gdy The Reds dotarli do finału w sezonie poprzednim. LFC w dalszym ciągu jest najczęściej oglądaną drużyną na świecie w piłce nożnej w ciągu ostatnich pięciu sezonów, ze średnią oglądalnością na poziomie ponad 724 mln na sezon.

Przychody z dni meczowych również spadły o 7 mln funtów ze względu na mniejszą liczbę meczów domowych rozegranych w zeszłym sezonie. Kontynuowano prace nad inwestycją klubu o wartości 80 milionów funtów, mającą na celu przebudowę trybuny Anfield Road, a na początku tego miesiąca odnotowano rekordową frekwencję na stadionie Anfield w ramach realizacji kolejnego kroku rozbudowy stadionu.

Z cyfrowego punktu widzenia to właśnie w tym okresie sprawozdawczym LFC stało się pierwszym klubem w Premier League, który osiągnął 8 milionów subskrybentów YouTube i przekroczył 40 milionów obserwujących na Instagramie i Facebooku. LFC ma obecnie łącznie ponad 173 miliony obserwujących w kanałach mediów społecznościowych drużyn męskich jak i żeńskich.

W tym okresie do męskiej drużyny dołączyło czterech nowych zawodników - Darwin Nunez, Cody Gakpo, Calvin Ramsay i Kornel Miściur - a odeszło 12 zawodników, w tym Sadio Mane, Divock Origi, Takumi Minamino i Neco Williams. Łącznie odnowiono kontrakty 21 zawodników, w tym Mohameda Salaha, Joe Gomeza, Harveya Elliotta, Curtisa Jonesa, Jarella Quansaha, Stefana Bajcetica i Bena Doaka.

W przypadku żeńskiej drużyny Liverpoolu w tym okresie zespół powrócił do Barclays Women's Super League, zdobywając kobiecą Championship w 2022 roku. Do składu dołączyło siedem nowych zawodniczek, w tym Shanice van de Sanden, Eartha Cumings, Sofie Lundgaard, Fuka Nagano , Faye Kirby, Gemma Bonner i Miri Taylor; a trzy zawodniczki odnowiły kontrakty: Jasmine Matthews, Yana Daniels i Missy Bo Kearns.

Krótko po tym okresie sprawozdawczym LFC dalej inwestowało w drużynę kobiet, budując Centrum Szkoleniowe AXA Melwood, w pełni odnowiony elitarny obiekt treningowy oraz Professional Game Academy.

LFC także nadal zapewniało niesamowite wsparcie społeczności. W omawianym okresie sprawozdawczym Fundacja klubu odnotowała 47-procentowy wzrost liczby objętych wsparciem - z 83 000 do ponad 122 000 osób. Organizacja charytatywna wniosła 5 milionów funtów do lokalnej gospodarki (region Liverpool City) i zapewniła świadczenia zdrowotne o wartości ponad 32 milionów funtów w okresie 12 miesięcy. Z każdego wydanego funta fundacja LFC wygenerowała zwrot wartości społecznej w wysokości 13 funtów.

- Prowadzenie tego wspaniałego klubu w sposób zrównoważony finansowo i zgodnie z zasadami rządzącymi piłką nożną było naszym priorytetem, odkąd FSG przejęło Liverpool w 2010 roku - powiedział Andy Hughes, dyrektor zarządzający LFC.

- Pomimo znacząco rosnących kosztów piłki nożnej, sukces naszej działalności komercyjnej pokazuje siłę naszej podstawowej pozycji finansowej, dzięki czemu możemy w dalszym ciągu działać w sposób zrównoważony, rywalizując na najwyższym poziomie piłkarskim.

- Jesteśmy bardzo podekscytowani wizją ukończenia nowej trybuny Anfield Road w nadchodzących miesiącach. Rekordowa frekwencja w lidze w tym roku pokazuje, jak daleko zaszliśmy od rozpoczęcia znaczącej inwestycji kapitałowej mającej na celu przebudowę Anfield 10 lat temu. Przychody z dnia meczowego są niezwykle ważną częścią naszego ogólnego modelu stabilności finansowej. Możliwość zwiększania kontrolowanych strumieni dochodów to kluczowa część naszych długoterminowych planów, która umożliwia nam dalsze inwestowanie zarówno na boisku, jak i poza nim, aby wspierać ambicje naszych drużyn męskich i żeńskich.

- Chociaż te wyniki finansowe są tylko momentem w naszej podróży, niezmienna pozostaje rosnąca globalna atrakcyjność klubu, a dzięki naszemu niesamowitemu wsparciu Liverpool nadal jest najpopularniejszym klubem w Premier League. Z niecierpliwością czekamy na pozostałą część sezonu, w której mamy nadzieje, że nasze drużyny męskie i żeńskie zakończą tę kampanię tak dobrze, jak to możliwe, odnosząc ciągłe sukcesy.

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (0)

użytkownik zablokowany 01.03.2024 23:13 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
użytkownik zablokowany 01.03.2024 23:20 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
użytkownik zablokowany 02.03.2024 22:23 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.

Pozostałe aktualności

Klopp: Teraz jestem jednym z was  (1)
19.05.2024 20:35, Bartolino, liverpoolfc.com
Statystyki  (0)
19.05.2024 20:31, Zalewsky, SofaScore
5 rzeczy, za które kochamy Matipa  (3)
19.05.2024 12:48, Fsobczynski, liverpoolfc.com
Najlepsze momenty Thiago w barwach The Reds  (0)
19.05.2024 11:08, B9K, liverpoolfc.com