AVL
Aston Villa
Premier League
13.05.2024
21:00
LIV
Liverpool
 
Osób online 1278

Historia Warrior


Znajdź jedną dziwną firmę: Nike, adidas, Umbro, Warrior, Reebok. Warrior? Kim oni są? Jeśli nie jesteś fanem lacrosse’a, albo nie znasz na wylot struktur NHL możesz, podobnie jak inni kibice mieć problemy ze zidentyfikowaniem nowego partnera LFC.

W Stanach Zjednoczonych firma Warrior jest rozpoznawalna po produkcji sprzętu i ubrań do hokeja i lacrosse’a, najstarszego sportu w Ameryce. W 2004 roku zostali wykupieni przez spółkę New Balance, która pozostawiła na stanowisku dyrektora założyciela marki- Dave’a Morrowa.

Morrow, były sportowiec wymyślił Warrior w swoim pokoju na uniwersytecie w Princetown. Tam też stworzył kij do hokeja wzmacniany tytanem, z którym w tym samym roku uniwersytecka drużyna sięgnęła po mistrzostwo kraju. Nazwa firmy została zaczerpnięta z drużyny futbolu amerykańskiego w rodzinnym Michigan Morrowa, Brother Rice Warriors.

Wejście w struktury New Balance wyniosło Warrior na znacznie wyższe poziomy. Udało się podpisać wieloletnią umowę sponsorską z Boston Red Sox. Jako część umowy od kwietnia na Fenwey Park wyświetlane jest mierzące ponad 20 metrów logo New Balance. Dodatkowo Warrior ubiera wszystkich pracowników bostońskiej drużyny, którzy w swojej pracy mają kontakt z fanami.

Dotychczas New Balance zadowalało się sponsorowaniem sportowców zamiast używania ich w celach reklamowych. Wysoki status umowy i wielkie pieniądze włożone w ubieranie zawodników Red Sox pokazują, jak sprzedaż firmy za około 1,7 miliarda dolarów zmienia jej styl działania na bardziej otwarty. Liverpool to kolejny, logiczny krok.

Warrior pozostaje firmą z własną tożsamością, jednak do tej pory nie okazywało żadnych planów rozszerzania oferty poza klasyczne amerykańskie sporty. Mike Modano z Detroit Red Wings jest jednym z największych nazwisk połączonych współpracą z firmą Morrowa. Liverpool ma nadzieję, że nowa umowa pozwoli na nowo wzmocnić siłę marzeń o tytule mistrzowskim.

PR Marketing, niemiecka firma analizująca rynek przygotowuje zestawienie najlepiej sprzedających się koszulek klubowych i firm, które je produkują. Ostatni ranking ogłoszony został w sierpniu ubiegłego roku i obejmuje lata 2005-2009.

Manchester United, Nike, do 1.5 miliona

Real Madryt, adidas, do 1.5 miliona

Barcelona, Nike, do 1.2 miliona

Liverpool adidas, do 900 tysięcy

Arsenal, Nike, do 900,000 tysięcy

Chelsea, adidas, do 900 tysięcy

Bayern Monachium, adidas, do 900 tysięcy

AC Milan, adidas, do 600 tysięcy

Juventus, Nike, do 600 tysięcy

Inter Mediolan, Nike, do 600 tysięcy

Ben Smith

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (0)

Pozostałe aktualności

Stefan Bajcetic o powrocie do gry  (0)
06.05.2024 18:57, Bajer_LFC98, liverpoolfc.com
Rodzinne miasto Slota wierzy w jego sukces  (0)
06.05.2024 18:36, B9K, Sky Sports
Elliott graczem meczu z Tottenhamem  (0)
06.05.2024 17:49, AirCanada, własne
Skrót meczu  (0)
06.05.2024 13:45, Piotrek, liverpoolfc.com
Stu: Gakpo potrzebuje pewności siebie  (1)
06.05.2024 10:06, Loku64, thisisanfield.com
Keane: Jako zawodnik chciałbym grać dla Kloppa  (1)
06.05.2024 09:44, Ad9am_, Liverpool Echo