AVL
Aston Villa
Premier League
13.05.2024
21:00
LIV
Liverpool
 
Osób online 1055

Konsultacje z Henrym na Anfield


Komitet Kibiców LFC odbył swoje inauguracyjne spotkanie w sobotę 13 sierpnia na Anfield i zadał pytania wyższym urzędnikom klubowym, w tym Johnowi Henry'emu, Tomowi Wernerowi i Ianowi Ayre'emu.

90-minutowe spotkanie dało 17 członkom komitetu okazję to poruszenia kwestii lub obaw w imieniu reprezentowanych przez nich grup i otrzymania odpowiedzi na ich pytania.

Oto uwagi z pierwszego spotkania Liverpool Football Club i Komitetu Kibiców Liverpool Football Club:

Pytanie 1 zadane przez Jonathana Hooksa reprezentującego posiadaczy karty klubowej.

Jak klub widzi rolę komitetu w przyszłości i jaką pewność możemy mieć, że te spotkania będą produktywne i będą skutkowały realnymi zmianami, przynosząc korzyści wszystkim fanom?

Poruszone kwestie: Komitet został stworzony po to, żeby reprezentować wszystkie składowe grupy określane razem jako „baza fanów”. Celem tych spotkań jest umożliwienie zadania pytań, a ze strony klubu udzielenie stosownej odpowiedzi. Klub pragnie dzielić się swoimi pomysłami i otrzymać wsparcie od grup reprezentujących przekrój bazy fanów, jak również chcemy, żeby fani także mieli swój głos.

Uzgodnione działania: Brak

Pytanie 2 zadane przez Damienia Moire’a reprezentującego fanów międzynarodowych.

Czy postrzegacie pewne kraje jako rynki oferujące znaczne możliwości rozwoju i zwiększenia liczby fanów, np. Kanada, Stany Zjednoczone czy Chiny? Jeżeli tak, czy wyobrażacie sobie rozwój organiczny poprzez zaangażowanie społeczności, budowę centrów piłki nożnej i prowadzenie klinik specjalistycznych?

Poruszone kwestie: Nie wykluczamy prowadzenia działań w żadnym miejscu, ale Azja, a w szczególności Azja południowo-wschodnia pozostają dla nas priorytetem. Mamy obecnie siedem koncesjonowanych szkół, ostatnia powstała w Irlandii Północnej. Działania podejmowane za pośrednictwem cyfrowych mediów pozwalają nam wkraczać na nowe rynki. Nasz zespół ds. promocji przygląda się lokalnym dostawom, żeby pozostawić te bezpośrednio wysyłane z Liverpoolu i zawierać transakcje w walutach lokalnych.

Uzgodnione działania: Ogłoszenie celów podróży przedsezonowego tournee 2012, kiedy zostanie on już ustalony.

Pytanie 3 zadane przez Lewisa Cubbina reprezentującego niepełnoletnich kibiców.

Czy klub jest zadowolony z procesu zakupu biletów (zakup masowy), który w ramach programu członkostwa muszą przechodzić nabywcy? Czy zostanie on zrewidowany przed następnym okresem nabywczym?

Poruszone kwestie: Jesteśmy zadowoleni z tego, jak odbywa się sprzedaż. Wszystko sprawdzamy i jest tam kilka drobnych rzeczy do poprawy przed następną sprzedażą w listopadzie. Wprowadziliśmy kilka zmian na stronie, żeby bardziej usprawnić ten proces. Jesteśmy zadowoleni z systemu lojalnościowego, który daje fanom możliwość nabycia biletów na 13 lub większą ilość spotkań. Nie możemy rozłożyć sprzedaży bardziej w czasie, ponieważ nie ma wystarczająco dużo biletów, a to skutkowałoby zamknięciem sklepu. Lepsza łączność ze zwiedzającymi i tymi, którzy nie posiadają biletów sezonowych potencjalnie zaowocuje większą pulą biletów dla posiadaczy kart klubowych.

Uzgodnione działania: Zbadanie systemu kolejkowania; statystyka posiadaczy karty klubowej po każdej sprzedaży, rozważenie wprowadzenia dni sprzedaży biletów dla dorosłych i dla dzieci.

Pytanie czwarte zadane przez Tore Hansena reprezentującego Oficjalne Zrzeszenie Kibiców.

Dlaczego członkowie Oficjalnego Zrzeszenia Kibiców muszą płacić za karty członkowskie 29 funtów, żeby dostać bilety poprzez swoją organizację?

Poruszona kwestia: Przepis ten nie został wprowadzony, żeby generować przychody, ale głównie po to by móc ujednolicić zakup biletów dla wszystkich, dla klubu zaś oznacza to więcej informacji o fanach, włączając w to także oficjalne zrzeszenie kibiców.

Uzgodnione działania: Uczynić politykę klubu bardziej klarowną dla fanów.

Pytanie 5 zadane przez Roberts Humphriesa reprezentującego posiadaczy karnetów sezonowych.

Czy klub może wyjaśnić, dlaczego kupno karnetu sezonowego w kasie wiąże się z opłatą 23 funtów, podczas gdy nie ma takiej opłaty kupując bilet za pośrednictwem internetu?

Poruszona kwestia: W przeszłości wykorzystywaliśmy system, w którym rabat otrzymywali ci, którzy kupowali bilety ponownie, bez względu na to, w jaki sposób to robili, można więc było zapłacić 600 funtów przed upływem ostatecznego terminu i 650 po nim. Po prostu zastąpiliśmy tą politykę inną, która w zamian za to daje rabat w sprzedaży on-line. Nie jest to żadna dodatkowa opłata czy taksa. Tego lata, w związku z nieobeznaniem z komputerami niektórych posiadaczy kart klubowych kasy biletowe wykazały się elastycznością pomagając tym, którzy kupują karnety sezonowe zapłacić przez internet tak, żeby takie kupno kwalifikowało się do rabatu.

Uzgodnione działania: Przegląd struktur opłat w świetle tych fanów, którzy uważają koszt zakupu biletu w kasie za rodzaj opłaty karnej.

Pytanie 6 zadane przez Lesa Wrighta reprezentującego fanów kibicujących drużynie na wyjazdach.

Czy klub może zwrócić się do władz Premier League o zbadanie struktury cen na mecze wyjazdowe dla kibiców LFC? Jeżeli urzędnicy reprezentujący klub gospodarzy zażyczą sobie podnieść ceny biletów dla klubu kategorii A, dlaczego więc przyjezdni fani muszą płacić taką samą stawkę, faktycznie płacąc taką samą cenę za kategorie B lub C?

Poruszona kwestia: Obecne przepisy pozwalają klubowi gospodarza wprowadzać opłaty dla przyjezdnych fanów równe najwyższej cenie biletu w ofercie, niezależnie od tego gdzie taki fan siedzi. Kluby bardzo często korzystają z tej zasady i należy się tym zająć.

Uzgodnione działania: Podnieść tą kwestię na kolejnym spotkaniu Premier League.

Pytanie 7 zadane przez Andrew Morana reprezentującego posiadaczy wejściówek.

Czy klub może wyjaśnić i zanalizować jak przydzielane są wszystkie miejsca na Anfield różnym grupom kibiców – włączając w to przyjezdnych – i liczbę miejsc, które są niedostępne ze względu na segregację fanów i następnie podać pełny podział, wyjaśnić jak do tej pory przydzielane były siedzenia, a następnie opublikować te informacje na stronie internetowej i aktualizować je w miarę potrzeb przy organizacji kolejnych spotkań?

Poruszone kwestie: Przydział biletów zmienia się z meczu na mecz. Ilość biletów przydzielanych sponsorom są poufną informacją handlową. Każdy nie odebrany bilet należący do tej puli zawsze zostaje udostępniony do nabycia przez posiadacza karty. Nie byłoby trudno przedstawić rozmieszczenie miejsc przed meczem, ale informacje te często zmieniają się na bieżąco.

Uzgodnione działania: Publikacja na stronie internetowej planu pokazującego rozmieszczenie siedzeń przed meczem i ostateczny podział po meczu.

Pytanie 8 zadane przez Laurence’a Whiteheada reprezentującego fanów grupowych.

Dlaczego ceny karnetów sezonowe na grupę wzrosły pomimo tego, że w obecnym sezonie nie będzie żadnych europejskich spotkań? Czy ceny wzrosną, jeżeli klub zakwalifikuje się do europejskich rozgrywek?

Poruszona kwestia: Ceny biletów nie zależą od tego czy klub będzie lub nie będzie grał w rozgrywkach europejskich. Zależą one od czynników takich jak trendy na rynku i inflacja. Z czasem się to wyrównuje. Kilka lat temu grupowi posiadacze karty za tą samą cenę mogli otrzymać 30 biletów (w tym mecze pucharowe) innym razem ta liczba mogła sięgnąć 21 lub 22. Nie ma tu żadnych dodatkowych opłat. Przyglądamy się polityce cenowej innych klubów i będziemy się uczyć z ich doświadczeń.

Uzgodnione działanie: Kontynuacja rewizji struktury cenowej biletów.

Pytanie 9 zadane przez Nassera Aboobakera reprezentującego kibiców międzynarodowych.

Czy klub może wprowadzić dodatkowy czas nabycia biletów dla zagranicznych fanów, w sytuacji w której obecny harmonogram jest zdecydowanie za krótki?

Poruszona kwestia: Ciężko pracujemy, żeby dostosować się do tylu próśb fanów zza granicy jak tylko to jest możliwe. Rozumiemy jak wielkie jest zaangażowanie fanów, którzy podróżują z innych krajów. Uwzględnimy to, że przedział czasu, w którym ci fani muszą się zdecydować jest bardzo krótki i zwrócimy na to uwagę.

Uzgodnione działania: Rozciągnięcie czasu możliwości nabycia biletów od momentu ogłoszenia ich dostępności.

Pytanie 10 zadane przez Jeanette Dodd reprezentującą kibiców niepełnosprawnych.

Czy są jakieś plany związane z brakiem miejsc przystosowanych dla wózków inwalidzkich na Anfield prowadzące do spełnienia obowiązkowego dostępu zgodnie z rządowymi minimalnymi standardami opisanymi w Stadionowym przewodniku dostępności?

Poruszona kwestia: Stadion stawia wyzwanie przed ludźmi niepełnosprawnymi. Jesteśmy świadomi, że nie spełniamy minimalnych wymagań określonych przez ustawę o dyskryminacji osób niepełnosprawnych (DDA). Obecnie nie mamy żadnych planów zwiększenia liczby miejsc przeznaczonych dla ludzi niepełnosprawnych ze 101 to wymaganego minimum 221. Jesteśmy jednak gotowi podjąć kreatywne działania w celu rozwiązania tego problemu.

Uzgodnione działania: Zaaranżowanie spotkania z komitetem, DLO i menadżerem stadionu i podjęcie wspólnej pracy na rzecz znalezienia praktycznego rozwiązania.

Pytanie 11 zadane przez Janet Brown reprezentującą kibiców oglądających mecze w gronie rodzinnym.

W jaki sposób LFC zamierza uczynić klub bardziej przyjaznym rodzinie?

Poruszone kwestie: Na tym obszarze staramy się skupić w tym roku. Chcemy dowiedzieć się co można zrobić w ramach ograniczeń obecnego stadionu. Zamierzamy wprowadzić bilety rodzinne i inne świadczenia dla tego obszaru kibiców. Zaczęliśmy od inicjatyw w dniach meczowych takich jak suchy prowiant, promocja "Moja pierwsza wizyta na Anfield" i możliwość zrobienia sobie zdjęcia z pełnowymiarowym, kartonowym wizerunkiem popularnego zawodnika. Utrzymujemy także kontakty z klubami, które uczyniły duży postęp w angażowaniu rodzin i pracujemy z ekspertami z dziedziny przemysłu familijnego. Mamy bardzo aktywny dział ds. społecznościowych, który pracuje z rodzinami, starając się połączyć piłkę nożną z edukacją i innymi socjalnymi inicjatywami. Jest jeszcze wiele rzeczy, które możemy zrobić, żeby uczynić klub bardziej przyjaznym rodzinie.

Pytanie 12 zadane przez Paula Amanna reprezentującego kibiców spośród mniejszości seksualnych.

Jaka jest klubowa polityka równości dla pracujących dla klubu fanów i zawodników? W jaki sposób jest to monitorowane i jakie działania są podejmowane, jeżeli takie są konieczne?

Poruszona kwestia: Klub pracuje nad kierunkiem polityki, ale obecnie nie ma ostatecznie jej wypracowanej. Brighton i Manchester City uczyniły w tym kierunku postęp i mogą udostępnić nam przydatne informacje, co można zrobić na tym obszarze.

Uzgodnione działania: Spotkanie z członkiem komitetu, Zasobami Ludzkimi, komisarzem ds. społecznego wykluczenia i wypracowanie praktycznego planu.

Pytanie 13 zadane przez Jamesa Bensona reprezentującego kibiców z obszaru Anfield i Breckfield, Aarona Cardoso reprezentującego fanów z Wielkiej Brytanii i Samanthy Armstron reprezentującej fanki.

Jakie informacje pojawiły się w sprawie stadionu? Jak prowadzony jest dialog z lokalną społecznością dotyczący zmian i regeneracji obszaru? Czy jest jakiś harmonogram odnośnie przyszłości na Anfield?

Poruszone kwestie: Nikt nie chce status quo, które się utrzymuje. W przeszłości popełniono błędy i zmarnowano wiele pieniędzy. Nadal kontynuujemy dyskusje na temat renowacji Anfield i budowy nowego Stadionu w Stanley Park. Obie opcje są wyzwaniem, ryzykiem i niosą ze sobą komplikacje. Jednym ze sposobów dającym możliwość budowy nowego stadionu jest znalezienie partnera do nazwy. Pewne jest jednak obecne zaangażowanie, żeby zrobić coś dobrego dla klubu, kibiców i lokalnych mieszkańców.

Uzgodnione działania: Brak

Pytanie 14 zadane przez Stephene Kelly’ego reprezentującego kibiców po sześćdziesiątce.

Czy jest jakaś możliwość parkowania bliżej stadionu, zwłaszcza dla osób siedemdziesięcioletnich?

Poruszona kwestia: Nasze parkingi znajdują się w Stanley Park, przy Anfield Road i St Domingo. Dokładniejsze zapoznanie się z problemem da nam jaśniejsze wskazówki co do liczby starszych kibiców i pomoże nam rozwiązać problem.

Uzgodnione działania: Praca z członkiem komitetu dążąca do wyklarowania się problemu i wypracowanie możliwego do wykonania rozwiązania.

Pytanie 15 zadane przez Abu Nasira reprezentującego kibiców spośród mniejszości etnicznych.

Czy klub zamierza wprowadzić jakąś politykę dotyczącą czarnych i innych mniejszości etnicznych? Na przykład możliwość uczęszczania na mecze, rekrutacja graczy z Azji, czy zatrudnianie takich pracowników w klubie?

Poruszona kwestia: Klub z powodzeniem realizuje projekt Equality 4 All, a nasz komisarz ds. wykluczenia pracuje z organizacjami Kick It Out i Show Racism the Red Card. Prowadzimy obozy piłkarskie w różnych wspólnotach etnicznych w Liverpoolu. Rekrutacja zawodnika zawsze opiera się na jego poziomie, nie zaś na etnicznym pochodzeniu. Podczas przedsezonowego tournee po Azji mieliśmy okazję uczestniczyć w lokalnych zawodach a nasz szef ds. rekrutacji Akademii podrużuje po Chinach, przeprowadzając tam szereg poszukiwań.

Uzgodnione działania: Brak

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (0)

Pozostałe aktualności

Stefan Bajcetic o powrocie do gry  (0)
06.05.2024 18:57, Bajer_LFC98, liverpoolfc.com
Rodzinne miasto Slota wierzy w jego sukces  (0)
06.05.2024 18:36, B9K, Sky Sports
Elliott graczem meczu z Tottenhamem  (0)
06.05.2024 17:49, AirCanada, własne
Skrót meczu  (0)
06.05.2024 13:45, Piotrek, liverpoolfc.com
Stu: Gakpo potrzebuje pewności siebie  (1)
06.05.2024 10:06, Loku64, thisisanfield.com
Keane: Jako zawodnik chciałbym grać dla Kloppa  (1)
06.05.2024 09:44, Ad9am_, Liverpool Echo