LIV
Liverpool
Premier League
05.05.2024
17:30
TOT
Tottenham Hotspur
 
Osób online 1001

Wymagania Liverpoolu nierealne


Liverpool utracił lukratywne partnerstwo z Adidasem po tym, jak władze klubu zażądały zbyt dużo pieniędzy w porównaniu z wynikami osiąganymi na boisku, takie stanowisko wyraził szef sportowego koncernu.

Aktualna umowa klubu z drugim co do wielkości producentem akcesoriów sportowych na świecie, wygasa z końcem obecnego sezonu po tym, jak rozmowy o jej przedłużeniu upadły w roku ubiegłym.

W zamian, Liverpool podpisał rekordowy dla klubu, opiewający na 25 mln funtów kontrakt z mieszczącym się w Bostonie Warrior Sports. Umowę zawarto na kolejnych sześć lat. Jest ona pierwszym dużym kontraktem z klubem piłki nożnej w historii Warrior Sports, i niemal dwukrotnie przewyższa tę pomiędzy The Reds i Adidasem.

Sugestie mówią, że Liverpool dobrowolnie zakończył współpracę z Adidasem z powodu sporu co do kontroli sprzedaży towaru nie powiązanego ze strojami drużyny.

Jednak w poniedziałek amerykańska firma odrzuciła te stwierdzenia podając, że klub żądał nierealnych kwot w porównaniu do sukcesów osiąganych na boisku.

- Kwoty żądane za osiągnięcia na boisku i poziom tych ostatnich powinny być zrównoważone, tymczasem w tym przypadku wcale nie są – stwierdził Herbert Hainer, szef Adidasa.

- Stwierdziliśmy więc, że nie podpiszemy umowy. Na tym cała historia się kończy. To wszystko jest zależne od sukcesu na boisku, włożonego wysiłku, popularności, ilości relacji w telewizji i zysków, jakie można wygenerować ze sprzedaży akcesoriów.

- To wszystko powinno być brane pod uwagę przy określaniu, czego żądasz i co może zaoferować w zamian. Uznaliśmy że to co Liverpool może zaoferować nie równoważyło tego, czego klub od nas oczekiwał – wyjaśnił Hainer.

Brak sukcesów Liverpoolu na boiskach mógł odstraszyć Adidasa, ale klub z Merseyside mógł się ostatnio cieszyć z całej serii lukratywnych kontraktów zawartych z finansowymi partnerami.

Londyński bank Standard Chartered zgodził się zapłacić 81,5 mln funtów za umieszczenie swojego logo na koszulkach zespołu przez cztery lata, a dział sprzedaży klubu zawiązał kolejne porozumienia sponsorskie, m.in. z Turkish Tourism.

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (21)

Tomasi 17.01.2012 12:32 #
Nie ma co płakać po Adidasie. Zrezygnowali z umowy z jedną z największych marek w angielskim i światowym futbolu, ich strata.
FALLENq 17.01.2012 12:34 #
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś odświeżył mi pamięć, na temat porozumienia sponsorskiego z Turkish Tourism. Ogółem chciałbym się dowiedzieć coś o tym.
Glodzilla 17.01.2012 12:52 #
Mnie się bardzo nie podobają obecne stroje, mam nadzieję, że Warrior dostarczą lepszy produkt.
Hulus 17.01.2012 12:56 #
Dla nich to biznes, dla nas też. Dlatego lukratywny kontrakt z Warriorem mnie nie martwi. Przynajmniej będziemy się wyróżniać producentem koszulek a za taką kasę przy jednoczesnej nieobecności w europejskich rozgrywkach nie ma nad czym się zastanawiać.
Głowa 17.01.2012 13:04 #
25 mln + zapowiadana ofensywa handlowa z Warriorem na rynek azjatycki brzmi jak bardzo dobry interes! Azjaci mają fioła nie tyle na pukcie samego futbolu, ile na punkcie kibicowania. Dlatego spodziewać się można większych zysków ze sprzedaży akcesoriów z logo klubu:)
Jetzu 17.01.2012 13:31 #
Edgaar - Może dlatego, że Liverpool ma służyć warriorowi jako punkt do wypromowania się na rynku piłki nożnej?
Jest to firma ubierająca najlepsze drużyny w hokeju i futbolu amerykańskim o uznanej renomie.
Nie słyszałeś o firmie Warrior Sports - ok. Słyszałeś o NewBallance? Zapewne tak. To jest właśnie Warrior.
Poza tym nie ma to jak nazywać gości wykładających na stół 25 mln za głupie koszulki "tandeciarzami"
michufilip 17.01.2012 13:46 #
Edgaar - to tylko zmiana koszulek , a twoje posty wyglądają jakbyś dopiero co się dowiedział , że spadliśmy do championship ... przynajmniej . Przeczytaj jeszcze raz dokładnie artykuł , tak naprawde to Liverpool zrezygnował z Adidasa , bo Warrior przedstawił lepszą ofertę .
Tomasi 17.01.2012 13:51 #
Edgaar, ale myślę, że w tym przypadku nie było żadnego przetargu, tylko z tego względu, że Warrior to uznana marka w USA i Kanadzie, nasi AMERYKAŃSCY właściciele darzą ją szacunkiem i uznaniem. Poza tym za takie pieniądze to dla mnie każdy mógłby szyć te stroje. Ważne jest to jak grają zawodnicy, a nie to w co są ubrani.
Szmuggi 17.01.2012 14:11 #
Hahahaha zmiana koszulki na nieznaną w europie marke to krok w tył . hahahahaha

Nie zapominajmy, że to kluby piłkarskie reklamują te "znane" firmy a nie odwrotnie. To jest przecież oczywiste, że takimi umowami rządzi tylko i wyłącznie kasa. Co za różnica czy na koszulce jest napis Adidas, Puma, Warrior czy chińskie znaczki. Ważne aby sponsor dał dużo kasy klubowi i stroje spełniały wysokie standardy... tyle jest brane pod uwagę i tylko to jest faktycznie ważne. Jeszcze tego by brakowało aby utorzsamiać producenta koszulek z wynikami na boisku czy kierunkiem rozwoju klubu... śmiech!
Lyzwa7 17.01.2012 14:15 #
Tak, dlatego że nie będziemy mieć strojów znanej marki będziemy mniej koszulek sprzedawać czy coś:)
Prestiż tworzymy sobi poprzez swoją postawę na boisku i poza nim, a nie z powodu sponsorów na koszulkach.
Jetzu 17.01.2012 14:17 #
Edgaar - Dla Twojej wiadomości, koszulki i gadżety sygnowane logiem Liverpoolu sprzedają się na 4 miejscu na świecie, zaraz po tych z Manchesteru United, Realu Madryt i Barcelony.
Adidas pozbawił się drugiego największego partnera w świecie piłki nożnej.
janek667 17.01.2012 14:18 #
@jetsu - właśnie zamierzałem sie do napisania tego ;)
Guru 17.01.2012 14:28 #
Ewidentny news na temat trykotów LFC a w komentarzach oczywiście kozłem ofiarnym stał się nie kto inny jak Andy Carroll.
Super !
Niedługo w wiadomościach usłyszymy, że ktoś w Kambodży zginął jadąc na rowerze - sprawcą zgonu był Andy Carroll. Albo, że spadła gwiazdka z nieba - zawinił Carroll grający w LFC. :/
Carrolllofobia - 35mln funtów w błoto japiernicze...
Lyzwa7 17.01.2012 14:30 #
Zaszczyt, że adidas nas sponsoruje? To Oni mogą się czuć zaszczyceni sponsorując jeden z najbardziej rozpoznawalnych i znany klubów świata, to dla nich zaszczyt nie dla nas.
Szmuggi 17.01.2012 16:10 #
Najwidoczniej skoro Warrior daje radę dać nam więcej kasy za koszulki niż ten "boski" Adidas. To chyba wychodzi na to, że jest od Adidasa lepszy ;)

Edgar gadasz od rzeczu... daj już spokój temu tematowi bo jak poczytasz wypowiedzi ludzi to nikt nie podziela twojego zdania... w takim wypadku trzeba dwa razy przemyśleć czy ma się rację ...

Warrior daje nam więcej kasy i stroje nie gorsze od Adidasa (pewnie nawet są lepsze! :D) to nie rozumiem o co chodzi...

Temat byłby gdyby Adidas zerwał z nami kontrakt bo mu się nie opłaca Liverpool. Natomiast Liverpool chciał najpewniej ofertę lepszą od Warriora i Adidas nie ma tyle kasy/nie opłaca mu się.
Jak dla mnie to jest dobra wiadomość.
zbanowany 17.01.2012 16:12 #
`jetzu - nie zastanowilo Cie dlaczego jestesmy na 4 miejscu?? Otoz dlatego rowniez ze adidas jest wszedzie rozpoznawalna marka, wiec jak ktos widzial koszulke Liverpoolu z tym znaczkiem, to szybko rozumowal ze kupuje orginal, zobaczycie ze to bedzie strata dla nas patrzac dalej niz na ten rok, ale tu tak na prawde nie chodzi o kase wylozona przez Warrior tylko o rynek amerykanski. Liverpool jest znany w europie, troche w azji ale w stanach gdzie pilka nozna nabiera ogromego tempa rozwoju The Reds sa tylko klubem, o ktorym ktos tam cos slyszal, czasem obejrzal mecz. Niestety rynek usa nie jest tak wielkim i nie bedzie jesli chodzi o football jakim jest rynek europy i azji dlatego stracimy.
Dla mnie najwazniejsza bedzie jakosc i wzor a reszta jest rzecza drugo planowa.
ps. jesli myslicie ze ktorakolwiek z tych duzych marek bierze taki argument jak "zaszczyt" pod uwage, to gratuluje naiwnosci.
pozdro
Jaquar 17.01.2012 17:56 #
Ciekaw jestem co zaproponują projektanci Warrior Sports. W sumie piłkarskich drużyn w Europie nie ubierają (chyba, że się mylę) i nie wiem jaki to poziom. Mam nadzieję, że stroje będą oryginalne, z ładnym designem. Zawsze chwaliłem Nike, że robią najbardziej nietypowe projekty, kreatywne. Adidas też okej, ale to jednak taki styl prosty, solidny i tyle. Mam nadzieję, że WS nas zaskoczy i zrobi mega koszulki.
Szmuggi 17.01.2012 18:01 #
Można jeszcze dodać, że ta podpisana umowa jest druga na świecie jeżeli chodzi o kluby piłkarsie. Więcej za sponsoring dostaje tylko Barcelona od Nike'a.

Gratulacje LFC ! Oby tak dalej !
Davvid8 17.01.2012 20:01 #
"Jednak w poniedziałek amerykańska firma odrzuciła te stwierdzenia podając, że klub żądał nierealnych kwot w porównaniu do sukcesów osiąganych na boisku."

Adidas jest niemiecki a nie amerykański. A co do umowy z Warriors Sports to podpisana została w kwietniu zeszłego roku i juz wtedy opiewała dwukrotnie wyższym kontraktem niż ten co dawał adidas więc po co teraz te zgonki na wyniki.

Co do wyglądu samych strojów to kilka projektów można już w sieci zobaczyć i przyznam, że są całkiem niezłe a nawet lepsze od obecnych.
Szmuggi 17.01.2012 20:09 #
Może ja jestem jedyny w swoim zdaniu ... ale akurat producent koszulki to jest ostatnia rzecz na którą zwracałbym uwagę przy kupnie koszulki jakiegokolwiek gracza Liverpoolu. Nie rozumiem dlaczego akurat fakt, że koszulka jest np. Adidasa odrazu czyni ją lepszą od firmy np. Warrior Sports....

Edgar jak cię bardziej interesuje firma koszulki od koszulki to kup sobię na nowy sezon koszulkę mułów czy tam innych słabych drużyn...
Lboy 17.01.2012 22:27 #
Jestem pewien, że na tej umowie nie tylko klub, ale i kibice zyskają więcej, niż wszystkim się powszechnie wydaje. Adidas nie musi walczyć o kontrakt z nami, bo poza tym sponsoruje kilka innych drużyn. A sceptycyzm każdego domorosłego ekonomisty wobec tego kontraktu można między bajki włożyć.

Pozostałe aktualności

Jaros z Pucharem Austrii  (1)
02.05.2024 13:27, Ad9am_, liverpoolfc.com
Wieść, na którą John W. Henry czeka od lat  (3)
02.05.2024 10:54, Bartolino, Liverpool Echo
Koniec sezonu dla Bobby'ego Clarka  (0)
01.05.2024 19:11, Margro1399, liverpool Echo
Achterberg po 15 latach opuści klub  (16)
01.05.2024 13:54, AirCanada, The Athletic
Carra: Każdy będzie miał ciężko po Kloppie  (0)
01.05.2024 13:17, AirCanada, Liverpool Echo