LIV
Liverpool
Premier League
05.05.2024
17:30
TOT
Tottenham Hotspur
 
Osób online 1018

Rozmowy ze sponsorem w toku


Liverpool jest w trakcie negocjacji z firmą bankową Standard Chartered. Dotyczą one przedłużenia na poprawionych warunkach lukratywnego kontraktu o logo sponsorskie na koszulkach, który obecnie przynosi klubowi 20 milionów funtów rocznie.

Po mniej niż dwóch latach czteroletniej umowy klub z Merseyside ma nadzieję pozytywnie zakończyć negocjacje przedłużające partnerstwo po roku 2014.

Zgodnie z obecnymi warunkami Standard Chartered uzyskało okres wyłącznych rozmów z klubem, umożliwiający firmie przedłużenie jej relacji z Liverpoolem, który jest pewien, że uda mu się zyskać więcej na umowie, która zaczęła się w 2010 roku.

80 milionów funtów w okresie 4 lat było w tamtym czasie klubowym rekordem, ale warunki te ustalano w roku 2009, kiedy Liverpool był drugi w Premier League i ciągle stanowił część europejskiej elity rozgrywkowej. Światowy kryzys gospodarczy i coraz gorsze występy zespołu na boisku sprawiły, że od tego czasu zapewnienie sobie dobrego sponsora będzie jeszcze trudniejsze.

Dochody komercyjne na Anfield wzrosły w ostatnich latach pomimo wypadnięcia Liverpoolu z Top 4, porzucono jednak długie poszukiwania sponsora stadionu po tym, jak klub nie zdołał zebrać środków na przeprowadzkę na Stanley Park.

Brak udziału w Lidze Mistrzów może czynić inwestycje na Anfield mniej atrakcyjnymi, a zeszłosezonowa awantura o spór Luisa Suareza i Patrice'a Evry sprowokowała Standard Chartered do wydania oświadczenia, wyrażającego "rozczarowanie" i "zaniepokojenie" sposobem, w jaki rozwiązano rasistowską kontrowersję.

Nie wygląda jednak na to, że sprawa ta zostawiła po sobie jakieś znaczące szkody i Liverpool jest pewien, że zdrowa relacja będzie trwała długo.

Władze klubu wierzą też, że brak udziału w Lidze Mistrzów nie będzie miał zbyt negatywnego wpływu na negocjacje, ponieważ siedziba Standard Chartered mieści się w Azji, gdzie Premier League ma bardzo mocną pozycję.

Europejskie wieczorne spotkania nie przyciągają zbyt dużej telewizyjnej widowni w krajach takich, jak Singapur czy Tajlandia z powodu różnicy stref czasowych.

Chris Bascombe

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (3)

YNWAYUDI 14.11.2012 15:43 #
brakuje mi carlsberga ;<
Daniel_LFC 14.11.2012 18:01 #
No tak z Carlsbergiem kojarza nam sie te lepsze czasy.. mimo wszystko czy sam sponsor utrzymal by ten Liverpool na poziomie na ktorym sie obecnie byli? Gdybysmy nadal mieli Carlsberga prawdopodobnie niemielibysmy "Dochody komercyjne na Anfield wzrosły...". Gdyż to właśnie dzięki Standart Chartered mamy tylu kibiców z azji...
Czyli wychodzi na to że z Carlsbergiem byłoby nam jeszcze trudniej.
Bil 14.11.2012 21:38 #
Może Carlsberg nie dostarczał tylko kasy.
Chyba wiecie ile znaczy zimny browar po meczu :D

Pozostałe aktualności

Liverpool wraca do Ligi Mistrzów  (5)
02.05.2024 23:39, BarryAllen, liverpoolfc.com
Jaros z Pucharem Austrii  (1)
02.05.2024 13:27, Ad9am_, liverpoolfc.com
Wieść, na którą John W. Henry czeka od lat  (5)
02.05.2024 10:54, Bartolino, Liverpool Echo
Koniec sezonu dla Bobby'ego Clarka  (0)
01.05.2024 19:11, Margro1399, liverpool Echo
Achterberg po 15 latach opuści klub  (16)
01.05.2024 13:54, AirCanada, The Athletic