LIV
Liverpool
Premier League
05.05.2024
17:30
TOT
Tottenham Hotspur
 
Osób online 1423

12 kontrowersji wokół Suáreza


Po starciu Urugwaju z Włochami podczas Mistrzostw Świata Luis Suárez ponownie znalazł się w centrum afery związanej z ugryzieniem przeciwnika. Tym razem jego ofiarą padł Giorgio Chiellini. Przyjrzyjmy się innym kontrowersyjnym sytuacjom, w których brał udział napastnik Liverpoolu.

Luty 2007 – Zadebiutował w barwach Urugwaju przeciwko Kolumbii, lecz w ostatnich minutach meczu został odesłany do szatni. Sędzia pokazał mu drugą żółtą kartkę za ostentacyjne protestowanie.

Listopad 2007 – Suárez zamienił urugwajski Nacional na holenderskie Groningen, a następnie na Ajax. Drużyna z Amsterdamu zawiesiła Urugwajczyka za kłótnię w przerwie meczu z Albertem Luque.

Lipiec 2010 – Podczas ćwierćfinałów Mistrzostw Świta Suárez zapobiegł strzeleniu bramki przez Ghanę w ostatniej minucie meczu, kiedy to zatrzymał piłkę swoją ręką. Chwilę potem został odesłany do szatni, a sędzia podyktował rzut karny, jednak Asamoah Gyan nie zdołał go wykorzystać. Kamery pokazały Suáreza świętującego za linią boczną w szampańskim nastroju. Ostatecznie Urugwaj awansował do najlepszej czwórki turnieju dzięki wygranemu konkursowi jedenastek.

Listopad 2010 – Holenderska Federacja Piłkarska ukarała go zawieszeniem na siedem meczów za ugryzienie pomocnika PSV Eindhoven Otmana Bakkala.

Październik 2011 – Urugwajczyk, grający już w barwach Liverpoolu, upadł po minimalnym kontakcie z Jackiem Rodwellem, próbującym odebrać mu piłkę. Zawodnik Evertonu otrzymał czerwoną kartkę.

Październik 2011 – Suárez został oskarżony o obrażenie obrońcy Manchesteru United Patrice’a Evry na tle rasowym podczas meczu Premier League. Po zbadaniu sprawy niezależna komisja ukarała go zawieszeniem na osiem spotkań i grzywną w wysokości 40 tysięcy funtów.

Grudzień 2011 – Wykonał obraźliwy gest w kierunku kibiców Fulham. W międzyczasie toczyło się wystosowane przez FA postępowanie w sprawie Evry. Angielska federacja ukarała go za ten incydent jednym meczem zawieszenia.

Luty 2012 – Przed spotkaniem Manchesteru United z Liverpolem na Old Trafford Suárez odmówił podania dłoni Evrze.

Październik 2012 – Świętował zdobycie gola przeciwko Evertonowi nurkując przed menedżerem tego zespołu Davidem Moyesem, który wcześniej publicznie wygłosił opinię, że „nurkowie” pokroju Suáreza odpychają widzów od angielskiej piłki.

Styczeń 2013 – Pomagał sobie ręką przy strzeleniu zwycięskiego gola dla Liverpoolu w meczu trzeciej rundy FA Cup z Mansfield.

Kwiecień 2013 – Ugryzł Branislava Ivanowicia w ramię, jednak uniknął kary za ten incydent, ponieważ sędzia nie zauważył tego zdarzenia. W siódmej minucie doliczonego czasu gry zdobył bramkę na wagę remisu dla Liverpoolu, który ostatecznie zremisował z Chelsea 2:2. Następnego dnia został ukarany przez klub grzywną i oskarżony przez FA. Angielska federacja ukarała go dziesięcioma spotkaniami zawieszenia, a Liverpool nie zdecydował się na apelację.

Lipiec 2014 – Powtórki meczu Mistrzostw Świata z Włochami pokazały, jak Suárez zbliża swoją głowę do ramienia Chielliniego, który po chwili złapał się za nie i pobiegł w kierunku sędziego tłumacząc mu, że został ugryziony.

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (28)

MILF 25.06.2014 04:40 #
1) Luty 2012 - Przed spotkaniem Manchesteru United z Liverpolem na Old Trafford Suarez odmówił podania dłoni Evrze.

2) Styczeń 2013 - Pomagał sobie ręką w strzeleniu zwycięskiego gola dla Liverpoolu w meczu trzeciej rundy FA Cup z Mansfield.


Krew mnie zalewa jak coś takiego czytam..
Thisu9 25.06.2014 04:44 #
Październik 2011 - Urugwajczyk, grający już w barwach Liverpoolu, upadł po minimalnym kontakcie z Jackiem Rodwellem, próbującym odebrać mu piłkę. Zawodnik Evertonu otrzymał czerwoną kartkę.

Bez przesady...
PiotrekLFC8Gerro 25.06.2014 07:17 #
parodia, licząc w ten sposób to każdy piłkarz ma na koncie po 50 kontrowersji :D
jeszcze ta ręka z Mansfield... kurde no, niech przytoczą słowa sędziego do Rodgersa gdy ten zaraz po golu zapytał "czy była ręka?"... "była, ale nie miał szans tego uniknąć". #KontrowersyjnySuarez
PiotrekLFC8Gerro 25.06.2014 07:34 #
właściwie to co najmniej połowa tych kontrowersji to kpina. Gdyby nie chodziło o Suareza-gryzonia to nikt by tego nie uznał za kontrowersje. :D
mrocznystefan 25.06.2014 08:30 #
Hehe. Trzeba by jeszcze dodać, że Suarez w wieku 13 lat zabrał ołówek koledze , a w kwietniu tego roku wyrzucił papierek po cukierku na chodnik.
Noodles 25.06.2014 09:13 #
A największa beka, że ta rzekoma rana na ciele Chielliniego to zwykły photoshop :)
PiTeRo 25.06.2014 09:42 #
Pierwsze primo było kiedyś gadane, że te rzekome obrażenie "Evry" to ustawka pod Suareza. Drugie primo, to Evra wtedy nie podał ręki Suarezowi.
Asfodel 25.06.2014 09:48 #
Może zamiast śmiać się z wytykania mu "drobiazgów" typu pomaganie sobie rękami przy strzelaniu bramek, albo przy zapobieganiu ich utracie zwróćcie uwagę, że Suarez ugryzł przeciwnika...trzy (sic!) razy.

Takie zachowanie nie jest tolerowane nawet u dzieci, którym tłumaczy się, że tego robić nie wolno. On dzieckiem nie jest, nie jest nawet rozgorączkowanym nastolatkiem, walczącym z burzą hormonów. To dorosły człowiek, który zrobił to nie raz, ale trzy razy - o trzy za dużo.

Suarez nie tylko według mnie jest piłkarskim geniuszem. Ale ten geniusz nie może przysłaniać faktu, że ma on poważne problemy natury psychicznej.

Internet zalała kolejna fala "śmiesznych obrazków" porównujących Suareza do Hannibala Lectera, wampira, zombie czy jednego z Uruk-haiów. Tak, część z nich jest niezwykle zabawna. Problem w tym, że na wielu z nich, Suarez jest w koszulce Liverpoolu.
Rewo92 25.06.2014 09:51 #
Podanie ręki, Mansfield i "nurkowanie" przed Moyesem? Poważnie?
Czarnyolek 25.06.2014 10:23 #
I bardzo dobrze, teraz na pewno żaden Real nie będzie chciał kupić takiego wariata ;)
burmanek8 25.06.2014 10:38 #
Akurat rękę z Ghaną uważam, za coś co sam bym zrobił. Zagrał ręką, dostał czerwoną no i to jest kara za rękę, nie wiem o co afera. Obronił swoją drużynę przed porażką, jak dla mnie to jest poświęcenie a nie jakaś kontrowersja.
Asfodel 25.06.2014 11:16 #
Burmanek - żarujesz sobie? Poświęcenie, a nie kontrowersja? A gdzie zasady fair play??? To sport a nie walka w obronie życia rodziny.
PiotrekLFC8Gerro 25.06.2014 11:46 #
ku*wa niektórzy są durni. już nie wmawiaj tu nikomu żeś taki wielce moralny i ręki byś nie zrobił gdyby to miało pomóc spełnić Twoje życiowe marzenie!

aż mnie wnerwiliście to Wam wypunktuję i opiszę te jego przewinienia:
1. czerwona kartka, wylot za drugą żółtą bo protestował, no faktycznie tylko jemu się zdarzyło
2. zawieszenie za kłótnie z innym zawodnikiem - straszna afera, pokłócił się, w Kamerunie na boisku się bili i nikt afery nie robi
3. ręka z Ghaną - tutaj jest bohaterem a nie wrogiem. On złamał przepisy, sędzia dał czerwoną i karnego (poniósł karę, nie mógł grać w półfinale), rywal karnego zepsuł to gdzie tu wina Suareza? ich problem. Do tego zanim zjedziecie Suareza za rękę i grę nie fair play to polecam zobaczyć że przed nim inny Urugwajczyk próbował wybić ręką, ale nie sięgnął! gdyby dał radę to o Suarezie byście teraz nie pisali. "Zbrodnię" to Henry popełnił, bo tam nie było kary za jego zagranie.
4. no debil i tyle, gryzienia nie kumam i tu nie ma co go tłumaczyć.
5. Ostre wejście Rodwella, ale raczej czyste. Suarez upadł, sędzia dał czerwoną, Suarez to zbrodniarz! rili? Takie sytuacje są kilka razy w miesiącu w całej Europie.
6. Evra to głupi płaczek, z raportu FA wynikało, że nie mieli żadnego dowodu na obrazę rasową, uznali jedynie że Evra jest wiarygodny a Suarez nie jest. Do tego z zeznań Evry wynika, że pierwszy zwrócił się do Suareza po "rasistowsku" mówiąc do niego per "latynosie". Śmieszna sprawa, totalnie bez porównania do takiego Terry'ego gdzie jest nagranie i widać jak bluzga Antona.
7. faka to pokazuje co drugi piłkarz, Ronaldo też tak robił a nikt nie sra się o to i mu nie wypomina.
8. Też bym nie podał ręki kretynowi którego nienawidzę i który swoim żałosnym płaczem i tym że wstydzi się tego kim jest załatwił mi 8 meczów zawieszenia.
9. to jego nurkowanie to była kapitalna odpowiedź na oskarżenia Moyesa, sam Moyes przyjął to na klatę i pochwalił wręcz Suareza za pomysłowość i humor.
10. Ręka przy golu, sedzia rękę widział ale stwierdził że Suarez nie mógł jej zabrać więc uznał gola. Po dalszym zachowaniu Suareza widać że myślał ze mu nie uznają bramki, więc gdy strzelał to wbijał piłkę z frustracją do bramki, a nie po to aby świętować gola. Był zdziwiony że bramkę uznano, a jego "ogromna celebracja gola" to nic innego jak standardowe ucałowanie tatuaży, robi to po każdym golu, czemu teraz by miał nie zrobić skoro gol uznany?
11. nie kminie gryzienia vol.2
12. nie kminie gryzienia vol.3
Asfodel 25.06.2014 13:32 #
Piotrze, po pierwsze proszę bez wulgaryzmów. To że zastąpiłeś jedną literę gwiazdką, niczego tutaj nie zmienia. Rozumiem, że pisząc "niektórzy są durni" miałeś na myśli Suareza?

Nie wiem jak Ty, ale ja nie zagrałbym ręką, ponieważ do końca życia pamiętałbym o tym, że mój sukces osiągnąłem niehonorowo. Nawet tak kontrowersyjna postać jak Di Canio, potrafiła w pewnej sytuacji zachować się z godnością: "W 2001 roku otrzymał nagrodę fair play FIFA. Pomocnik West Hamu, Trevor Sinclair, wygrał pojedynek z wybiegającym z bramki poza pole karne bramkarzem Evertonu, Paulem Gerrardem, który, źle stawiając stopę, skręcił nogę i padł na murawę. Piłkarz West Hamu, nie zważając na uraz rywala, dośrodkował, zaś Di Canio, zamiast przyjąć piłkę na klatkę piersiową i strzelić z 15 metrów do siatki, złapał piłkę oraz poczekał na gwizdek sędziego i interwencję lekarza" (za Wikipedią). Da się?

Zgodzę się z Tobą w jednym - wiele z wymienionych zarzutów, to norma u wielu innych piłkarzy. Ale dla mnie to też nie jest usprawiedliwieniem, tak samo jak fakt, że mój sąsiad sika na klatce schodowej nie oznacza, że i ja mogę tak robić. Proste?
mibaloo 25.06.2014 14:05 #
Nie przed Moysem tylko przed Fergusonem po bramce sie tak rzucił:)
PiotrekLFC8Gerro 25.06.2014 14:08 #
"Zgodzę się z Tobą w jednym - wiele z wymienionych zarzutów, to norma u wielu innych piłkarzy. Ale dla mnie to też nie jest usprawiedliwieniem"

Nie o usprawiedliwienie tu chodzi, tylko o to że takie samo zachowanie u Suareza jest niesamowitym występkiem, a u Ronaldo nic nieznaczącym epizodem o którym trzeba szybko zapomnieć. Są widocznie równi i równiejsi, bo on gryzie. Di Canio by tego nie zrobił gdyby ten mecz miał stawkę. Klose także przyznał się do ręki aby gola nie uznali, ale to TYLKO ligowy mecz. A nie ostatnia szansa na załapanie się do strefy medalowej Mistrzostw Świata! Śmieszy mnie Twoje twierdzenie o braku honoru i że sam byś tak nie zrobił. Nie masz zielonego pojęcia co byś zrobił i nigdy się nie dowiesz, bo nie będziesz w takiej sytuacji, pod taką presją i takimi naciskami jak oni byli. Tak jak mówię - nie tylko Suarez wybijał tam ręką piłkę, po prostu kolega przed nim miał pecha i jej nie sięgnął. Dobrze że był jeszcze Luis.
PiotrekLFC8Gerro 25.06.2014 14:09 #
Mibaloo chyba nie oglądałeś meczu. Derby z Evertonem, rzucił się przed Moyesem.
mibaloo 25.06.2014 14:12 #
Tak pomyliłem się:)
Ale coś mi utkwiło w pamięci żę z SAFem coś podobnego było ale może się mylę:)
Asfodel 25.06.2014 14:24 #
Piotrze a Ty wiesz lepiej co ja bym zrobił? Nie znając mnie? Teraz to Ty mnie ubawiłeś serdecznie....

Śmieszy Cię moje mówienie o braku honoru? Ludzie podczas wojny, kiedy walczą o przetrwanie, potrafią się zachować honorowo. A tu co? Tu mamy coś takiego co z założenia ma być "sportową rywalizacją" czyli taką, w której ma się wygrać przestrzegając zasad fair play. To coś, sportową rywalizacją przestaje być m. in przez ludzi pokroju Suareza.

Masz racje, jest wielu piłkarzy, których grzeszki nie zostają tak nagłośnione. Problem w tym, że Suarez gra dla klubu, któremu kibicuje a którego dobre imię Urugwajczyk po raz kolejny zszargał swym zachowaniem.

Fajnie, że mnie zacytowałeś, szkoda tylko, że pozwoliłeś sobie na małą manipulacje obcinając koniec ostatniego zdania w którym zawarty był cały sens: to, że ktoś zrobi źle, nie znaczy, że ja powinienem/mogę tak postępować, to że ktoś robi źle, nie znaczy, że to mnie usprawiedliwia, kiedy zachowuje się w podobny sposób.
PiotrekLFC8Gerro 25.06.2014 15:17 #
Asfodel przecież reszta zdania nie ma kompletnie znaczenia w tym co pisałem, więc czemu miałbym to dawać? tekst o sikaniu na klatce nie zmienia sensu tego zdania, jest zwyczajnym dodatkiem ;)
Śmieszy mnie to gadanie o honorze, bo ludzie mówią o czymś o czym nie mają pojęcia. Nigdy nie byłeś i nie będziesz w tej sytuacji, więc nie masz pojęcia jak byś się zachował. Ja tak samo. Ale twierdzenie że na pewno zachowałbyś się inaczej nie ma żadnego sensu.
PiotrekLFC8Gerro 25.06.2014 15:28 #
Aaaa i jeszcze jedno - tak cholernie się czepiasz honoru, ale np wczoraj to Suarez właśnie tym honorem się uniósł i dlatego ugryzł. bardzo honorowo zachowywali się chiellini czy Pirlo kopiąc ciągle specjalnie operowane kolano Suareza, waląc go łokciem w twarz i prowokując? Każdy medal ma dwie strony, Suarez jest głupi i wybuchowy, dał totalnie ciała, ale prawda jest taka że zwyczajnie go prowokowali od początku. A on uniósł się honorem i nie mógł sobie odpuścić odegrania się. Szkoda że nie oddał im tak jak oni robili jemu. Jakby oberwali po nogach to od razu by im się odechciało tej bezczelnej i nieuczciwej gry.
Asfodel 25.06.2014 16:01 #
Piotrze - owszem, nigdy nie byłem i nie będę w takiej sytuacji, ale znam siebie na tyle, że mam prawo zadeklarować jak postąpiłbym w takiej sytuacji, zwłaszcza, że kiedyś straciłem pracę o która długo walczyłem i która była spełnieniem moich marzeń, tylko dlatego, że odmówiłem przełożonemu, ponieważ chciał, żebym postąpił w sposób nieuczciwy. Nigdy swej decyzji nie żałowałem, choć utratę tej wymarzonej pracy bardzo przeżyłem. I proszę Cię, nie pisz więcej "nie byłeś w takiej sytuacji, to nie wiesz", bo to zwykła sztuczka erystyczna.

Jeśli Suarez w obronie własnego honoru ugryzł przeciwnika, to ma tego honoru bardzo ciekawą wersję. A tak w ogóle nawiązałem do honoru pisząc strzelaniu bramek ręką.

Swą wielkość mógł pokazać nie dając się sprowokować. Niestety wygląda teraz jak marionetka, której reakcjami można kierować pociągając za odpowiednie sznurki. Ciągle nawiązujesz do innych - bo oni też tak robią, bo go kopali, prowokowali itd. Chyba jednak nie dotarło do Ciebie, to co napisałem wcześniej: złe uczynki innych nie mogą być usprawiedliwieniem dla naszych złych uczynków.
Maciek21095 25.06.2014 17:09 #
Asfodel- od dzisiaj największy moralista oraz filozof tej strony :D
Asfodel 25.06.2014 17:26 #
Maciek, ktoś musi, więc cierpię za miliony ;-)
PiotrekLFC8Gerro 25.06.2014 20:57 #
Asfodel a Ty dalej nie zrozumiałeś że ja go nie usprawiedliwiam ;) tylko "głośno myślę" :D
Co do straty pracy - jest to calkiem co innego, bo dalej nie ma aż takiej presji na wynik od milionów ludzi :) życie tych kopaczy wygląda całkiem inaczej niż nasze, o to mi głównie chodzi ;)
Asfodel 26.06.2014 01:43 #
Piotrze - cóż, twój pierwszy post nie był w prawdzie próbą usprawiedliwienia jego wczorajszego zachowania, ale był próbą wybronienia Suareza, przez obalenie innych zarzutów dotyczących jego zachowania.

Co do straty pracy - w cale nie musi być to czymś innym, bo nie ma szans na porównanie tego, jak bardzo Suarezowi zależało na wygraniu meczu z tym, jak mi zależało na zachowaniu pracy, której nigdy już nie zdobędę. Równie dobrze mógłbys powiedzieć, że znany piłkarz bardziej cierpi z powodu śmierci ukochanego dziecka, niż pan sprzedający gazety w kiosku.

I jeszcze jedno - mówisz o presji związanej z milionami ludzi. A ja Ci powiem, że nie wierzę, iż Suarez myślał o kimś więcej, niż tylko o sobie, nie wierzę, że zależało mu bardziej na zaspokojeniu swego ego, niż potrzeb wspomnianych przez Ciebie milionów. I mam w tym tyle samo racji, ile Ty w swej wierze w jego szacunek do milionów (nie mówię o pieniądzach :D )
PiotrekLFC8Gerro 26.06.2014 06:35 #
Gdyby presja milionów nie działała na piłkarzy to mecze wyglądałyby całkiem inaczej, trochę jak w reklamie nike gdzie zastąpiono ich nic nieczującymi klonami ;)
Strata pracy jest całkowicie inna właśnie przez to, że Ciebie miliony osób nie śledzą na co dzień, nie naciskają na sukces, nie wyzywają jak coś Ci się nie powiedzie itp itd. porównanie tego do śmierci dziecka jest ułomne.

Mój "pierwszy" post był 100% prawdą (choć wcale nie był pierwszym :P), uznawanie rzeczy tu wypisanych za skandale jest żałosne, bo większość z nich to zwyczajne wydarzenia które w świecie piłkarskim są normalne. Czy ktoś krytykuje Eto'o, Bellamy'ego czy wielu innych za cieszynki? Nie, tylko Suareza się za to jedzie, bo to Suarez. wylot z boiska za kłótnie? nawet nie będę tego znowu komentował. śmiech na sali i tyle.
Asfodel 26.06.2014 09:55 #
Wiesz co, nigdy nie grałem w piłkę przed milionami, ale grałem koncerty przed kilkoma tysiącami - ciągle największą presję, jaką udczuwałem była ta, związana z moimi ambicjami. Gdyby Suarez tak bardzo przejmował się milionami oglądających go ludzi, to nie ugryzłby człowieka po raz drugi, a już na pewno po raz trzeci, wiedząc, że straci tak wiele w oczach milionów osób.

I chyba nie zwróciłeś uwagi na jedno - w swym pierwszym poście ani słowem nie wspomniałem o sprawach typu, nurkowanie, udawanie nurkowania przed Moyesem, wywalaniu z boiska za kłótnie. Zwróciłem po pierwsze uwagę na gryzienie przeciwnika - atawizm będący policzkiem wymierzonym całemu procesowi antropogenezy. Zwróciłem również uwagę na całkowicie niezgodne z zasadami sportowej rywalizacji, sportowego ducha (walki), wykorzystanie rąk w piłce nożnej w sposób jaki zrobił to Suarez.

By osiągnąć swe cele, trzeba włożyć wiele starań, trzeba walczyć, trzeba się poświęcać. Starożytni też to dostrzegli, stąd łacińskie powiedzenie "per aspera ad astra", czyli "przez trudy do gwiazd". Niestety, w przypadku Suareza inne powiedzenie jest adekwatne: po trupach do celu. A chyba nie o to chodzi w - podkreślam słowo: sporcie, prawda?

Pozostałe aktualności

Salah odmawia wywiadu i zaskakuje w mediach  (31)
27.04.2024 20:44, BarryAllen, Liverpool Echo
Moyes po remisie na London Stadium  (1)
27.04.2024 18:03, Wiktoria18, whufc.com
Reakcja Kloppa po remisie z West Hamem  (7)
27.04.2024 17:36, Bartolino, liverpoolfc.com
Gakpo: Nie takiego wyniku oczekiwaliśmy  (4)
27.04.2024 16:33, Loku64, Liverpoolfc.com
Statystyki  (2)
27.04.2024 16:19, Zalewsky, SofaScore
Skład na mecz z West Hamem  (119)
27.04.2024 12:39, Bajer_LFC98, własne
West Ham - Liverpool: Wieści kadrowe  (1)
27.04.2024 10:19, B9K, liverpoolfc.com