LIV
Liverpool
Premier League
05.05.2024
17:30
TOT
Tottenham Hotspur
 
Osób online 1080

FA zbada incydent z udziałem Firmino


Kłótnia pomiędzy Roberto Firmino, a Masonem Holgatem, która miała miejsce pod koniec pierwszej połowy meczu Pucharu Anglii, będzie wyjaśniana przez FA. Obrońca Evertonu popchnął napastnika the Reds w trybuny Anfield, co wywołało spięcie pomiędzy oboma zawodnikami.

Brazylijczyk został w tej sytuacji ukarany żółtą kartką, a po całym zajściu kamery uchwyciły niezadowolenie Firmino, który krzyczał po portugalsku do Holgate'a, a ten z kolei opowiedział o sytuacji sędziemu Bobby'emu Madleyowi.

Madley udał się do czwartego sędziego, Jona Mossa, który zanotował jego uwagi odnośnie słownej wymiany pomiędzy zawodnikami. Po meczu menedżera Evertonu spytano, czy sytuacja miała związek z obelgami na tle rasistowskim, ale Sam Allardyce stwierdził, że skupia się obecnie jedynie na piłce.

Incydent znajdzie się w raporcie meczowym Madleya, który trafi do FA. Firmino nie został poproszony o wyjaśnienia po meczu, ale po zbadaniu sprawy przez federację może zostać wezwany na przesłuchanie w tej sprawie.

Rzecznik Liverpoolu wypowiedział się krótko na temat całego zajścia:

- Klub i zawodnik będą w pełni współpracować z odpowiednimi władzami w celu ustalenia faktów jeśli będzie to koniecznie lub zostaniemy o to poproszeni. Na tym etapie nie będziemy dalej komentować tej sytuacji.

Menedżerzy obu drużyn zostali spytani o spięcie między zawodnikami ich drużyn na pomeczowej konferencji prasowej.

- Coś o tym słyszałem, ale na ten moment nic nie mogę powiedzieć - stwierdził Klopp. - Z nikim nie rozmawiałem. Od tego momentu sprawą zajmie się klub. Ja niewiele wiem na ten temat. Źle oceniłem całą sytuację. Myślałem, że chodzi o faul Holgate'a, ale faulu nie było, nie było kartki, nic z tych rzeczy. Nie rozumiałem tego. Nie rozumiałem tej sytuacji, ale po meczu dotarła do mnie informacja, że coś się tam stało.

- Czwarty sędzia coś do mnie powiedział, nie usłyszałem jego słów więc pomyślałem, że będą analizować faul Holgate'a. Tak to zrozumiałem. Potem po meczu poinformował mnie, że nie do końca zrozumiałem całą sytuację.

- Nie powiem wam nic dopóki odpowiednie procedury nie zostaną wszczęte by ustalić co naprawdę się stało, a co nie - skwitował pytanie o rasistowskie wyzwiska pod adresem Holgate'a menedżer Evertonu, Sam Allardyce. - Jestem tu by rozmawiać o piłce, nie kontrowersyjnych incydentach. Chcę mówić o piłce, ponieważ piłka to moje życie i całą resztą zajmują się odpowiednie władze.

Allardyce został spytany również o to, czy rozmawiał z Holgatem po incydencie.

- Nawet jeśli bym to zrobił to nic bym nikomu nie powiedział na dzisiejszej konferencji. Dla mnie w tej sytuacji odpowiedzialne są inne osoby w klubie. Zajmie się tym dyrektor sportowy.

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (25)

czerwony1892 06.01.2018 14:44 #
Kurwa zamiast zająć się Holgate'm i jego chamskim wrzuceniem Firmino w trybuny (nawet nie dostał kartki co też jest przegięciem) to zamierzają grillować Bobby'ego za to, że najzwyczajniej w świecie po ludzku się wkurwił, z resztą miał powód tak na marginesie. Będą jaja, jak w jakiś sposób ukarzą Brazylijczyka, a Anglikowi nie spadnie włos z głowy.
burmanek8 06.01.2018 14:56 #
Co za powalony kraj
w0rst 06.01.2018 15:05 #
Przecież jeżeli okradnie Ciebie murzyn, zgwałci Twoją dziewczyną i użyjesz na niego słowo na c to Ty lecisz do więzienia a on jest ofiarą. Nie wiedzieliście tego?
therone 06.01.2018 15:06 #
Można to skomentować mówiąc tylko: "To je circus"! Przecież to co zrobił Holgate to podchodziło nawet pod czerwoną, a żółta była obowiązkowa. Firmino jeśli mu coś odpowiedział to oczywiście ładnie się nie zachował, ale był po prostu wkurzony. Jeśli jego za to zawieszą czy coś, to obrońcę Evertonu powinni zawiesić na 2x dłużej.
Bengaloe 06.01.2018 15:07 #
Czuję w kościach zawieszenie dla Holgate'a na 3 mecze i dla Firmino tyle samo lub 2 więcej. Obym się mylił.
MakeYNWA 06.01.2018 15:21 #
Holgate nowil do sedziego "slyszales jak mnie nazwal? , murzyn"
Na powtorce wyczytac mozna z ust Firo - loco, puta, a pozniej zaslania reszte zawodnik Evertonu. Niestety ale pewnie poprosza o ujecia z onnych kamer i bedzie lipa.. Mozliwe tez ze beda mieli zapis ze sluchawki sedziego o ile to wszystko co mowia podczas meczu jest nagrywane, a peanie jest. Przy tym calym fair play i say no to racism to niestety zawieszenie bardzo prawdopodobne.
Tak na prawde to powiedzial mu tylko prawde - szaleniec, ku.wa i murzyn, poprawnosc jezykowa jest chora.
Hulus 06.01.2018 15:23 #
Tak, "poprawność polityczna" właśnie w historii stworzyła najwięcej zła. To przez to powstał Ku Klux Klan. Faktycznie trzeba wprowadzić kary za tolerancję i nagrody za dyskryminację.

Życie w białej większości i robienie problemu z "poprawności politycznej" w temacie rasizmu to jakaś głupia moda. Jeżeli Firmino faktycznie powiedział to, co zarzuca mu Holgate to tracimy go na długo i słusznie. Jeżeli to nieporozumienie i Anglik źle zrozumiał inny zwrot po portugalsku to ok.

Tak czy inaczej Holgate powinien dostać bana za to wepchnięcie go w trybuny, ale to już niezależna kwestia od słów Boba.
Daniel_LFC 06.01.2018 15:31 #
Hulus
Nie zgodzę się, z tym cała poprawnością polityczną tak naprawdę to my biali jesteśmy prześladowani i skierowane jest to przeciw nam i nie wiem jak możesz mówić że jak Firmino coś powiedział to będzie zasłużona kara. A co nie powiedział prawdy? Do Lallany powiedzą Bialasie i nikt nic by nie robił. A dodam że biali to najmniejszy % ludzkości. Ehhh te lewaki itd
dudzik 06.01.2018 15:36 #
a ten Holgate to afroamerykanin ? afroeuropejczyk ? czy afroafrykańczyk?
Hulus 06.01.2018 15:39 #
@DuchRedWolfa
Faktycznie dyskryminowane mniejszości narzucają swoje ohydne prawa większości. Chcą aż równego traktowania. Nie życzę Ci, żebyś musiał kiedyś trafić do jakieś mniejszości i walczyć o swoje prawa z tłumem takich ludzi jak Ty, którzy uważają się za "ofiary poprawności politycznej". Tymczasem weź swoją pochodnię i widły i idź pod dom np. Brewstera, bo rozumiem trzeba jakoś walczyć z chorym lewactwem.
dudzik 06.01.2018 15:47 #
Hulus


czyli jak murzyn nazwie murzyna murzynem to jest rasizm?
klosinho 06.01.2018 16:16 #
Niektóre mniejszości są już tak "dyskryminowane", że przejęły prawie państwa vide Francja, Belgia, prawie Holandia i prawie UK.
Także...
mariush 06.01.2018 16:25 #
Za przestawienie sędziego Holgate w Hiszpanii dostałby czerwoną i kilka meczów zawieszenia. Niech się cieszy, że dograł mecz do końca.
Madley był na wprost Firmino w tej akcji, więc skoro go nie wyrzucił, to myślę, że ewentualne sankcje post factum dla Boba będą świadczyć tylko o gangrenie jaka toczy FA.
Hulus 06.01.2018 16:35 #
@DuchRedWolfa
Biali są uciskani :D
A może po prostu warto być porządnym człowiekiem i jak wiadomo, że te słowa obrażają innych to może ich wobec nich nie stosujmy? Po co przypisywać sobie ideologię, że to świat wymyślił spisek przeciwko białym i stworzył poprawność polityczną? Wystarczy szanować innych tak samo jak my chcielibyśmy być szanowani.

Sam biję się w pierś, bo naiwnie próbowałem kiedyś bronić nieco Suareza, ale tamta sytuacja nauczyła mnie tyle, że takie zachowania trzeba piętnować i to, że dotyka to naszego piłkarza nie może mieć wpływu na nasz osąd.

A jak wam poprawność polityczna przeszkadza to pomyślcie sobie jak byście się poczuli jakby ktoś za granicą nazwał was otwarcie i bez zażenowania np. złodziejami, bo taką mamy łatkę przecież.
Lfc-FreaK 06.01.2018 17:01 #
A jakbyście wy zachowali się na miejscu Firmino? Dziwicie się, że wybuchł?
Holgate po złości popchnał go, a ten na pełnym speedzie przeleciał przez bandę! Myślę, że taki numer wyprowadziłby z równowagi większość z nas.
Swoją drogą jak to się stało, że nawet kartki nie ujrzał?
amciek2 06.01.2018 17:43 #
O i to jest właśnie bardzo dobre podejście , zbanować kogoś i usunąć mu konto bo napisał prawdę . Lewackie podejście do całego tematu bo pierw jacy to jesteście tolerancyjni otwarci i wgl ale swoich poglądów już wygłosić nie można KPINA . To wszystko dla lewaków dziala w jedną stronę w tą którą im pasuje możecie mnie zbanować . gadanie, że chcecie równego traktowania no prosze was ... ile ty masz lat człowieku
Hulus 06.01.2018 18:03 #
@DuchRedWolfa
Słyszałeś kiedyś, żeby ktoś czarnoskóry próbował obrazić kogoś mianem "białas"? To nie działa w dwie strony.

Za morderstwo idzie się do więzienia na lata. Za rasizm kary są widocznie zbyt słabe skoro dalej istnieje.

Nie tworzy się tych przepisów i nie karze się za rasizm, żeby wkurzyć "białasów". Ma to odstraszać i wyeliminować problem, ale do tego potrzeba edukacji, na którą wiele osób jest odpornych.
consigliere 06.01.2018 18:28 #
Hulus

ta sama prasa która dziś wyraża oburzenie pyskówką Firmino jeszcze kilka tygodni temu relacjonując Marsz Niepodległości tysiące uczciwych, normalnych ludzi nazywała faszystami.
BeBe 06.01.2018 18:32 #
Hulus, chyba jesteś trochę oderwany od rzeczywistości jeśli myślisz, że nam europejczykom żyje się dobrze. My również jesteśmy dyskryminowani wg mnie w gorszy (inny) sposób i nie jest to tak napiętnowane nie wiedzieć czemu. To co mówisz było by piękne jakby to działało w obie strony, niestety żyjemy w świecei podwójnych standardów.

Kali ukraść krowe dobrze, Kalemu ukraść krowe - źle (rasista)
AgentTomek 06.01.2018 20:09 #
@BeBe niby w jaki sposób jesteśmy dyskryminowani za rasę?

PRZEDE WSZYSTKIM: "Nigger" nie równa się "Czarnuch".
W naszym języku brzmi to, jakby dotyczyło tylko koloru skóry, ale słowo "nigger" było używane wobec czarnoskórych niewolników i właśnie do niewolnictwa nawiązuje. To tak, jak Niemcy mówili na nas "podludzie", czy po prostu gorsza rasa.

2. Rasizm wciąż jest na rzeczy. W USA szczególnie w ciemnym południu pełnym buraków wierzących w Republikanów, Broń i Boga (w tej kolejności) jest kupa białych dziadków, którzy mają na sumieniu wiele żyć Afroamerykaninów, bo prawo pozwalało zabić każdego, kto wtargnie na twoją posesję (np. listonosza...)
W Europie głośną sprawą były np. zamieszki w Brixton w Londynie. Poczytajcie o nich.

3. Ta wasza opinia, że biali są dyskryminowani przez czarnych opiera się chyba tylko na filmach, gdzie białas ma przesrane w czarnej dzielni.

4. Prawdą jest jednak to, że rasizm jest często używany jako wymówka/usprawiedliwienie przestępczego świata w czarnoskórych dzielnicach, braku edukacji itd.

5. Tak, czy siak, w krajach takich jak Polska jest cholerny i niczym nieuzasadniony rasizm. Nie mamy ani wielu czarnoskórych, ani wielu Arabów, ani Chińczyków ani Wietnamczyków. Oczywiście kazdy ich widzi, ale stanowią może z 1% mieszkańców Polski. Arabowie, których znam są trochę dziwni, w końcu inna kultura, ale to nie są krwa terroryści czy brudasy i nie kradną zasiłków, czy co wy tam pustaki myślicie. Mają lepszą edukację od was i wolałbym tego typu ludzi w kraju, niż naszych narodowych dresów bez matury.

Co ciekawe w czasach PRL władza ludowa szczyciła się tym, że my, jako naród szanujemy wszystkich bez względu na kolor skóry, w przeciwieństwie od kapitalistycznych Amerykanów. I to była prawda, jeszcze jakieś 40 lat temu nie było u nas rasizmu (co najwyżej nienawiść do Żydów). Ciekawe, co to spowodowało, skoro mało kto z nas ma z nimi styczność, nie mówiąc o Muzułmanach, o których nie wiecie już w ogóle nic, bo to, co mówi wasz idol Korwin/Kukiz/Stonoga/Cejrowski itp. to brednie odpowiednio sklejone, żeby gromadzić wokół siebie kretynów, co w to uwierzą.

Hulus jest jednym z niewielu inteligentnych tu ludzi. Jeśli ktoś w rozmowie o rasizmie używa słowa "lewacki" to od razu wiadomo, że jest głupi (w sensie wiedzy, edukacji, inteligencji i podatny na propagandę). Nie mówiąc już o przęjętych państwach przez mniejszości, to już przechodzi pojęcie głupoty.
Lfc-FreaK 06.01.2018 20:12 #
Tak teraz na chłodno myśląc wydaje mi się, że koleś dostanie karę.
Nie otrzymał żadnej podczas meczu, czyli uruchomiona komisja, o ile nie jest ślepa, dopatrzy się celowego pchnięcia, w dodatku za linią.
Jednym słowem "niech ginie" menda. Dwumeczowy ban mam nadzieję.
SebaC 06.01.2018 21:50 #
>> AgentTomek, Ty tak serio? :D
AgentTomek 07.01.2018 00:50 #
Ech za długo pisałem odpowiedź do twojego komentarza RedWolf i zostałem wylogowany :D

Nie chce mi się pisać od nowa, ogólnie przestępcy są w kazdej grupie społecznej i narodowości, odnośnie gwałtów znajdź jakieś statystyki, bo poza Indiami nigdzie nie jest to codziennością. W Europie na pewno nie ma strachu przed-zamachowego. Byłem w Barcelonie kilka, czy kilkanaście dni po zamachu i wręcz zdziwiło mnie, że wszytko jest, jak gdyby nigdy nic. Sam terroryzm to nie jest patent Arabów, np. jeszcze nie tak dawno temu działała IRA. I uważam, że religia jest tylko "wymówką" tych ścierw, tak samo jak była wymówką w krucjatach, inkwizycji, czy tworzeniu indeksu ksiąg zakazanych. W samym Koranie jest mniej nawoływania do świętej wojny niż w Starym Testamencie. Samych Syryjczyków mi szkoda. Niektórzy mówią, że powinni zostać i walczyć. Z kim? Przecież to wojna domowa, może nie chcą mordować swoich braci w imię jednego lub innego przywódcy politycznego?

Chodzi mi o to, że nie można nazywać brudasami itd. miliarda ludzi, ze względu na promil przestępców/terrorystów, wcale nie większy od tego wśród białych chrześcijańskich ludzi. Terroryści, gwałciciele, mordercy to największe gówno gatunku ludzkiego, ale to znaczna, znaczna mniejszość wśród wielkiej kultury o bogatej tradycji i sporym wkładzie w naukę (głównie matematykę, fizykę, astronomię)

Wielki offtopic się z tego zrobił

Wracając do słowa "nigger", wrzucę dwie przeciwne sobie opinie dwóch byłych czarnoskórych sportowców:
Charles Barkley:
https://www.youtube.com/watch?v=45LXRIruZ3k&t=9s
Isiah Thomas:
https://www.youtube.com/watch?v=1cgH5sHqNlE&t=3s
Jeszcze raz podkreślam, że ma ono większe znaczenie, niż tylko kolor skóry.

Kończę już ten wątek. Nie chcę nikogo do niczego namawiać, tylko warto czasem spojrzeć z innej perspektywy. Życzę wszystkim empatii.
RedforDead 07.01.2018 09:15 #
Tak DuchRedWolfa oni mają krew na rękach, mocne słowa.

Ogólnie masz trochę racji ale podchodzisz to tego tak zero jedynkowo, że zaczynam się obawiać czy nie masz jakiś uprzedzeń. Tak czy inaczej polecam filmik i kolesia Ben Shapiro, chyba przypasuje twoim poglądom.

https://www.youtube.com/watch?v=y9ZRj_a_2qM

pierwsze 1:30 minuty zniszczyl dyskusje
Hulus 07.01.2018 11:25 #
Oczywiście. Ludzie w Europie boją się wyjść z domu, zamachy, uchodźcy, wojujący Islam, nieskazitelne Chrześcijaństwo, rasizm czarnych wobec białych, Tusk, globalne ocieplenie, smog, Putin. To wszystko jest przyczyną i wytłumaczeniem tego, że można rasistowsko obrażać czarnego piłkarza. Oczywiście nie naszego piłkarza, bo jakby ktoś tak zachował się wobec Mane to trzeba byłoby go zamknąć w klatce na rok przynajmniej.

Pozostałe aktualności

Wczorajszy trening - wideo  (0)
03.05.2024 20:18, Piotrek, liverpoolfc.com
Klopp: Nie ma już żadnej presji  (6)
03.05.2024 16:17, Bartolino, liverpoolfc.com
Statystyki przed meczem z Tottenhamem  (0)
03.05.2024 12:21, Fsobczynski, liverpoolfc.com
Van Dijk może nie zagrać z Tottenhamem  (24)
03.05.2024 11:35, Bajer_LFC98, liverpoolfc.com
Zdjęcia z czwartkowego treningu The Reds  (0)
03.05.2024 10:27, Bartolino, liverpoolfc.com
Liverpool wraca do Ligi Mistrzów  (8)
02.05.2024 23:39, BarryAllen, liverpoolfc.com