PNE
Preston North End
Towarzyski
13.07.2025
16:00
LIV
Liverpool
 
Osób online 1626

Finansowe aspekty nowej umowy sponsorskiej


W zeszłym miesiącu The Reds podpisali umowę sponsorską z firmą związaną z branżą turystyczną. Logo sponsora znajduje się na rękawach koszulek zespołu.

Wraz z zakończeniem zwycięskiej kampanii 2019/20 wygasła poprzednia umowa, wiążąca the Reds oraz Western Union. W październiku klub z Merseyside nawiązał długoterminową współpracę z amerykańską firmą prowadzącą działalność online. Naszywka z symbolem Expedii jest częścią koszulek zarówno drużyny męskiej jak i kobiecej.

Nowe porozumienie ma obowiÄ…zywać do koÅ„ca sezonu 2022/23 i pomimo pandemii koronawirusa, która przyczyniÅ‚a siÄ™ do znacznych problemów finansowych klubów na caÅ‚ym Å›wiecie, Liverpool zapewniÅ‚ sobie umowÄ™ przynoszÄ…cÄ… wpÅ‚ywy wiÄ™ksze o 2 miliony funtów w stosunku do poprzedniej. 

Sport Business Sponsorship potwierdza, że the Reds bÄ™dÄ… otrzymywać Å›rednio od 9 do 10 milionów funtów co sezon do koÅ„ca trwania umowy. Expedia bÄ™dzie mogÅ‚a wykorzystać wizerunek piÅ‚karzy w celach promocyjnych. 

Podczas współpracy z Western Union, wartość umowy rosÅ‚a z roku na rok. W 2017 roku zapewniaÅ‚a ona wpÅ‚ywy do kasy Liverpoolu na poziomie 5,5 miliona funtów rocznie. Kwota ta w drugim roku wzrosÅ‚a do 6,75 milionów funtów, a w ostatnim roku trwania umowy wyniosÅ‚a 8 milionów. 

The Reds rozpoczÄ™li negocjacje z firmami gotowymi do zastÄ…pienia Western Union, od umowy przynoszÄ…cej rocznie 11 milionów funtów. Część zainteresowanych firm musiaÅ‚a zrezygnować z powodu komplikacji wywoÅ‚anych przez COVID-19. 

Innym rozważanym wariantem byÅ‚o przedÅ‚użenie umowy z Western Union. W tym przypadku Liverpool pozostawaÅ‚ nieugiÄ™ty w negocjacjach i koniecznym warunkiem byÅ‚o zapewnienie sobie wiÄ™kszych funduszy otrzymywanych od sponsora. 

W umowie poÅ›redniczyÅ‚a grupa Fenway Sports Marketing, zwiÄ…zana bezpoÅ›rednio z FSG, wÅ‚aÅ›cicielami Liverpoolu, oraz agencja marketingowa Octagon. Negocjacje poprowadziÅ‚ niedawno zatrudniony dyrektor handlowy Matt Scammell i szefowa dziaÅ‚u sprzedaży w Ameryce, Kate Pratt. 

- WidzÄ™ wiele cech wspólnych miÄ™dzy klubem a ExpediÄ…; obie organizacje rozumiejÄ… znaczenie odpowiednio zorganizowanego wsparcia. DziÄ™ki temu porozumieniu bÄ™dziemy mieć pewność, że wszelkie wyjazdy bÄ™dÄ… zorganizowane na najwyższym poziomie, a dwunasty zawodnik - którym jest kibic - zawsze bÄ™dzie podążaÅ‚ za nami - mówiÅ‚ Scammell o nowej umowie. 

- Jestem szczęśliwy z faktu, że rozpoczynamy podróż z ExpediÄ… i nie mogÄ™ siÄ™ doczekać tego jakie korzyÅ›ci przyniesie ta współpraca naszym fanom rozsianym na caÅ‚ym Å›wiecie, gdy już bÄ™dziemy mogli cieszyć siÄ™ z podróżniczej oraz piÅ‚karskiej wolnoÅ›ci. 

Liverpool potwierdził, że fani, którzy zakupili klubowe koszulki Nike bez naszywki Expedii, będą mogli za darmo otrzymać takową już od grudnia.

Warto wspomnieć, że firma zadebiutowała na strojach the Reds 17 października, podczas derbowego starcia z Evertonem.

Doceniasz naszÄ… pracÄ™? Postaw nam kawÄ™! Postaw kawÄ™ LFC.pl!

Komentarze (0)

Pozostałe aktualności